Activision Tries To Justify Angry Birds Trilogy’s Steep Price

Angry Birds Trilogy, published by Activision, will launch in physical form on September 25th. The PlayStation 3 and Xbox 360 versions of the game will cost $39.99, and the Nintendo 3DS version will cost $29.99. For the sake of comparison, Angry Birds is a free download for Android users, and the (three) titles included in the trilogy cost $0.99 each on the App Store.

According to Activision, Angry Birds Trilogy is a fully-remade game with 19 new levels, updated graphics, cut scenes, animations, surround sound support, and 3D support. The package doesn’t include, however, all the Angry Birds titles to date.

79 thoughts on “Activision Tries To Justify Angry Birds Trilogy’s Steep Price”

    1. People who actually accept that is a game that is meant as a time waster and costs a dollar and don’t think it can even be compared to games on consoles and dedicated handhelds.

      Like

    2. i hate the game. its lifeless and pathetic. its barely even a real game.
      i supposed this game will not hurt the 3ds’s sales. and will probably shift a few units. maybe the 3d is nice on the 3ds version. who knows and who gives a turd

      Like

        1. That would have been the ideal option. Unfortunately because actually physically shipping the product costs more, they can use that as an excuse to charge more for it… even though it could’ve just been a $5 download for ALL the games *facepalm* But of course, it’s Activision so I’m not surprised

          Like

    1. I had to check my calender to make sure April isn’t approaching, what a joke :””’).
      I hope the day this game will be released will be one of the darker ones in the financial history of Activision, this can not be justified.

      Like

  1. this is why game apps should stay on smartphones/tablets. it needs to be kept away from actual gaming devices for actual gamers anyway

    Like

        1. SATAN is a play on words. The bible has been tampered with by biblical linguistics of the past for example beezebal meaning calf god in jewish biblical times was purposely changed to bazeebul *spell check em* to mean lord of the files by the the aurthor of the old testement who wasnt even moses. LMFAO your belife in an inaccurate delebratly tampered ‘HOLY’ book offends me more like me dealing with creatards i advise you deal with the bibke being made up.

          Like

            1. Nice rebuttal there pal! Beezabul was a calc worshiped by anceint jews but the scribes of the bible reworte the name as an insult to the calf by calling it beezabul*spell check* meaning lord of files.
              The babel has no standing stone. Noahs ark evidence have been proven fraud even the guy who supposly found in on mt arrat said it was fraud lol. The dinosaur foot print with man and all the dinosuar pictures and jars depicting dinos with humans have been proven false,fraud and the tried aging it lmfao. Alot of biblical landscapes and mythologies never even happen. There 0 proof of any aurhor in the bible excpet peter,0 proof of exodus, and the creation story have been scientifically proven false. First page of genesis has q bunch of mistakes. The description moses gave of god in exodus describes actually an active volcano which are coming aroound those parts.

              Its laughable and absurd how when jesus died the sky around the world turn black, there were earthquakes and the prophets/zombies rose from there graves and walk into town to talk to people….Yet none of these events were written by any eyewitness around the world 0 lol nor were the sky turning black or earthquakes zero fucking written records of such ridiculous stories. Titus writting of jesus was proven interpolation and fraud. Heck the bible gives two accounts on jesus birth that are on high shaky grounds.
              The bible fails so much its a book written by savages. I got more fire power if you want to destroy your made up bullshit faith hahahahahahhahahahahahah.

              Like

                1. Also kings james added a bunch of new shit and when the dead sea scrolls were found you can clearly see the athour of king james adding his own crap on top of crap lol. Heck how do you tell gods not evil anyways if he exists? God has all the characters of evil: killed more people than satan,promoted child abuse, chikd molestation, rape, sexism, slavery, abuse of slaves, witchcraft, abortion srsly lol,spell incantations , racism lol, bigotry and so much more. Their is inaccuracies,lies and more all something the debel would do not god. Theres so many religons heck 500 are denominations of just christianty new testement and thats not couting the old lol and you have to pick one cuz when you die meciful god says gotcha but i was good to bad u no follkw right religon now u go to hell lols. All these confusions would actually be expected of the devil heck if if gods were true and he was good than i would assume the devils greatest deciption would be the bible itself since it contains all the condriction bologna. Heck your not guranteed anything with prankster god for he saud he is who he is and peaceful jesus says things like kill enemies before me and vengeance being his and the only way to love him is by givivng up your family lol xian a family religon my ass according to jesus. Bible says if you put stripes nearcalves it will bear striped calfs lmfao genetics would fuckig laugh at that. Hso if god were true one would conclude that he is evil. Heck bible calls whales fish, bats birds, universe having water which it doesnt its made up in parts of hydrogeon gas dirt and other compositions.Your belife is more offensive muahahahahahhah wow can you trust you own prankster god huH

                  Like

              1. The Bible is 100% right because it is inspired of God. The August Awake magazine features the article ‘The Bible Fortold That the Christ Would Suffer and Die’, and gives not just Biblical prophecy, but also what secular history reveals. Needless to say, the two are in harmony. The Awake is published by Jehovah’s Witnesses and always free of charge.

                Like

                1. Lmfao rofl stop please im dying of lols hahahahaha xD btw free of charge after their sheep paid them i mean god. Jehovahs witless also rewrite the bible as accused by other 499 denominations lol and even historians have refuted them like when they tried soften slavery but were proven morons. Jehovas witless also failed in thier predictions when in the 50s they claim that god told them personally the world would end than in the 70s hmm oh hey the new testament says if a prophet fails his prediction he is a false prophet and should be ignored lulz guess there goes jehovas wittless lmfao oh now they claim end times than give a direct date after their embarrassing blunders. Yes gives what secular history reveals lol sure like the shrud of turin being a mid renascence forgery painting that was made by da vinchi who he himself showed to the churches at the time hmm now why do religous block that info from search bars. Funny how xians disclaim carbon dating as being inaccuracte but they themselves use it to carbon date the fraud ark wood and the shroud of turin lmfao double standards gotta love em eh?

                  Like

                    1. No ones forcing you to hear knocks at your door evry damn fucking sunday your trying to have sex but nooo you hear not once not twice not three times or more but constant knockings at my door. I especially love how they break civil laws like no solicitors or loiterers lmfao adds that nice xian respect for law you hear lmfao xD you sad fool youll die a boring sheep to never experiance the joys you had but missed cuz a book told you eating pigs is wrong

                      Like

                2. Depends onyour perception of what god is. I couldsay a cardboard box is god, as long as I convince myself, then it is! Heck,I couldprobably convince a couple others while I’m at it

                  Like

      1. new super mario bros 2 , is a full game , with good replay value and feautures and 3d graphics .
        snake eater has been graphically overhauled from the ps2 version , looks much better is in beautiful 3d and has a a ton of 3ds exclusive features.
        i have mgs hd collection. but i dont regret buying snake eater 3d either. its the best version of the game. and its thrilling to see metal gear rendered in stereoscopic 3d.

        Like

  2. I hope nobody buys this overrated dung! I´ve played it for about 10 min and can´t see, why so many people are addicted to this game! Sorry, my opinion :/

    Like

  3. Angry Birds doesn’t NEED cut scenes, animations, surround sound support, and 3D support. The entire appeal of Angry Birds is that it’s a quick and cheap “instant gratification” game you play for five minutes at a time on your mobile device while waiting in line at Walmart.

    Publish each of the series’ installments on the eShop with a simple 3D coat of paint and I’ll pay $2 each for them. Or $10 tops for an all-in-one collection of some sort.

    Like

      1. What Do you mean u don’t understand what’s going on with activision? They are greedy fucks. I hope this shit flops so hard.

        Like

  4. THIS IS SPARTA!!!
    *kicks $40 Angry Birds down a well.*
    When you’re reasonably priced, let me know, and I’ll throw you a rope.

    Like

    1. Hey dry bowser just what the hell are you suppose to be anyways? A dragon,snaping turtle, dinosaur or lizard? And how about baby bowser howthe hell does he have the dominant genes and not recessive gene from the mother peach? And wtf is a birdo a transexual ostrich ?

      Like

  5. if you are soft enough to buy this, wait a few months after release. it will bound to be reduced to pennies, because nobody will buy it.

    Like

  6. I was fully expecting to see this when I opened this page “Activision’s CEO tried to justify the price by saying, “we are activision, you people should be used to this.”.”

    Like

  7. Betting the only people to buy it are people of whom are ‘casual’ gamers with no knowledge on what to expect in terms of quality:price.

    Like

  8. This game should be on 3DS since it started on the DS it was a free game with other mini games, that came with Mario 64 on DS

    Like

  9. If this was supposed to get the tablet/casual gamers, it’ll probably do the opposite. That crowd is used to playing dollar games- what a horrible, horrible mistake.
    Upside: seeing you guys’ disinterest in the game pretty much confirms Nintendo is not in trouble from these kinds of casual/tablet games.

    Like

  10. surprisingly i might actually consider getting it. it would be at the very bottom of priorities, but the only device i can play it on currently is slow and always crashes. i’d like to see how they do it with the 3d. would have been nice to be an eshop download

    Like

  11. im definatley not going to get this for 30 bucks i mean common, they just put like 30 new levels onto angry birds seasons and space and angry birds, id get this for like 5 dollars on craigslist or ebay or sumthin

    Like

  12. aw sh*t really? and then at an unnecessary price. Give it something other than it just being a time consuming app turned official game.

    Like

  13. This game is OK. Played it a bit like that on my aunt’s devices… it’s a time waster but I don’t think it justifies 30$. If I see a 5-10$ deal, I might get it but otherwise, I pass.

    Like

  14. It’s insanely sad that Angry Birds is released on anything that’s not a smartphone or pad. Really, this is not video game console material. The line between easy to control throwaway titles and console titles should not be blurred. I respect AB as a brand, but it is already suffering from oversaturation. Somewhere there is a landfill filled with Angry Birds shirts, toys, and stuffed animals. What they did with this franchise is something free flash games have been doing online for years.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s